Projekt Catalyst ma na celu rozszerzenie oferty aplikacji na Maca, a także lepszą optymalizacje aplikacji na iPada

Projekt Catalyst został zaprojektowany w celu umożliwienia wielu istniejącym milionom aplikacji na iPada także bezpośredniego działania na Macu w taki sposób, który jest nie do odróżnienia od istniejącego oprogramowania Mac i przejrzysty dla użytkowników. Jednocześnie oczekuje się, że pomoże on również bardziej zoptymalizować aplikację na iPada. Zachęcamy do przeczytania dalszej części artykułu na naszym portalu blindiphone.pl, aby dowiedzieć się jak to działa..

W tym tygodniu na Worldwide Developer Conference firma Apple pokazała wyniki ostatniego roku prac nad aplikacjami iIK UIKit na komputer Mac za pośrednictwem Project Catalyst.

Catalyst

Jak sama nazwa wskazuje, Catalyst to sposób na zrobienie czegoś nowego przy mniejszym wysiłku lub kosztach. Przypadkowo lub nie, nazwa jest także powiązana z systemem macOS Catalina.

Zeszłego lata Apple początkowo wprowadziło koncepcję Catalyst - bez jakiejkolwiek formalnej nazwy - jako wewnętrzny eksperyment, dzięki któremu zostały przeniesione cztery aplikacje z systemu iOS na macOS Mojave, a były to: News, Stocks, Home i Voice Memos.

W tamtym czasie opisywaliśmy nowe aplikacje stwierdzając, iż to dopiero początek prac firmy Apple, już wtedy podkreślaliśmy fakt, że „możliwość przeniesienia aplikacji z iOS na Mac będzie wymagała mniejszą ilość pracy od programistów oraz to, że będą one oferować dużo lepsze wrażenia dla użytkowników niż po prostu oferowanie interfejsu aplikacji internetowej. ”

Niektórzy programiści na początku stwierdzili, że aplikacje przeznaczone na iPada nie będą mogły komfortowo pracować na komputerze Mac, co okazało się totalną bzdurą. Nadmierny cynizm był również częstym błędem 20 lat temu, kiedy Apple po raz pierwszy zaczął prezentować swój pierwszy Mac OS X, który początkowo wydawał się znacznie mniej zoptymalizowany i „żwawy” w porównaniu z Mac OS Classic. Na szczęście okazało się, że nowe oprogramowanie Apple w końcu zapewni znacznie lepsze wrażenia.

Widzimy już ogromny postęp jeśli chodzi o Catalyst. Firma Apple zaprezentowała w ciągu ostatniego roku wszystko to, czego się nauczyła, aby skorzystać z wcześniejszych wewnętrznych narzędzi i udostępnić je dla zewnętrznych programistów, aby mogli oni bez jakichkolwiek problemów konwertować własne aplikacje zbudowane dla systemu iOS na rodzime aplikacje UIKit, które mogą działać na macOS Catalina.

Główny architekt Apple, Craig Federighi, określił strategię jako „fantastyczną”. Apple jest na tyle pewne siebie, że Catalyst może być głównym narzędziem, które będzie przeznaczone do poszerzania kluczowych aplikacji w Catalinie, w tym nowych aplikacji takich jak: Znajdź moje urządzenie oraz Podcasty.

Catalyst nie jest przeznaczony do uruchamiania aplikacji w rozmiarze przystosowanym do iPhone, jest to przeznaczone głównie na komputery Mac. Jest raczej zaprojektowany do tworzenia pełnowymiarowych aplikacji na system Mac, które mogą korzystać z praktycznie wszystkich funkcji platformy Apple. Z tego powodu Apple odnosi się do Catalyst jako do przenoszenia aplikacji z iPada na komputer Mac, zwracając szczególną uwagę, że pierwszym krokiem w konwersji jest „zbudowanie świetnej aplikacji na iPada”.

Odkąd Steve Jobs po raz pierwszy zaprezentował iPada w 2010 roku, Apple z całą stanowczością utrzymywał, że iPad miał być odrębnym, nowym doświadczeniem, a nie tylko ulepszeniem iPoda touch. Konsekwentnie wskazuje się na dużą bibliotekę aplikacji specjalnie zoptymalizowanych dla iPada jako głównego wyróżnika spośród innych tabletów służących jako rozbudowane aplikacje telefoniczne lub „hybrydy” komputerów PC, które mają na celu nakładanie koncepcji dotyku lub tabletu na konwencjonalny pulpit komputera z systemem Windows.

Po dekadzie powtórzeń różnych podejść nie można twierdzić, że Apple się myliło. Wieloletnie wysiłki Google mające na celu ułatwienie uruchamiania skalowalnych aplikacji na telefony z Androidem w nieskończonym spektrum różnych rozmiarów urządzeń z systemem Android zaowocowały doświadczeniem tabletu tak strasznym dla użytkowników, że nawet Verge przyznaje, iż firma Apple do tej pory miała z tym duży problem pozostając w tyle za konkurencją.

Jednak chociaż są żarliwi zwolennicy laptopów PC z ekranami dotykowymi lub odłączalnych hybrydowych tabletów PC, które obsługują konwencjonalne aplikacje oraz wskaźnik w stylu myszy, żaden z tych produktów nie sprzedaje się w znaczących liczbach, ani nie wywołuje żadnej wyjątkowej biblioteki zoptymalizowanego oprogramowania, które bardzo efektywnie wykorzystywało by dotyk lub tablet.

Celowo oddzielone aplikacje na iPhone'a, iPada i na Maca nie tylko zaowocowały niezrównaną, ogromną biblioteką aplikacji zoptymalizowanych pod kątem tabletów, ale także spowodowały, że Apple sprzedało zdecydowanie najwięcej tabletów, nie niszcząc przy tym sprzedaży tradycyjnych komputerów Mac. W rzeczywistości Apple nadal utrzymuje rosnącą bazę użytkowników komputerów Mac, mimo że stworzyła jeszcze większą bazę użytkowników iPadów. Zamiast być chwilową modą jak netbooki, iPad firmy Apple stworzył zrównoważoną platformę użytkowników o specyficznych potrzebach obsługiwanych przez usprawnione tablety. A dla wielu iPad jest komplementarny w stosunku do korzystania z komputera Mac, będąc jednocześnie wyjątkowym doświadczeniem.

Dlaczego potrzebny był Catalyst?

Podczas gdy iOS i macOS mają kilka wspólnych cech w wielu swoich podstawowych oprogramowań systemu operacyjnego i oferują bardzo podobne podejście do sposobu tworzenia aplikacji, istnieją jednak znaczne różnice w szczegółach ram API, które programiści używają do pisania aplikacji AppKit na Maca lub aplikacji UIKit na iPhone'a i iPad. W niektórych przypadkach jest to spowodowane różnicami sprzętowymi lub bardzo wyraźną naturą precyzyjnego wskaźnika myszy Mac w porównaniu do znacznie większego cienia dotykowego gestu palca w systemie iOS. W innych obszarach Apple po prostu napisało elementy API iOS w inny sposób, ponieważ firma miała okazję zacząć wszystko od nowa i zerwać ze starszymi ograniczeniami zgodności.

W rezultacie, aby być biegłym w programowaniu zarówno na Macu, jak i na iOS, deweloper musiałby zrozumieć wszystkie te różne implementacje i podejścia. Poza tym kod napisany dla każdego z nich musiałby być utrzymywany oddzielnie, więc każda zmiana, dodanie funkcji i poprawianie błędów nie tylko musiałyby być dokonywane dwa razy, ale także w nieco inny sposób. Oczywiście istnieją firmy, które utrzymują zarówno wersje oprogramowania dla komputerów Mac, jak i iOS, ale w wielu przypadkach są one obsługiwane przez zupełnie inne grupy.

Wykonując ogromną ilość pracy, aby poradzić sobie z wieloma z tych różnic za pomocą Catalyst, Apple umożliwia programistom aplikacji na system iOS wprowadzanie tylko ograniczonego zestawu zmian specyficznych dla implementacji w celu dostarczenia istniejącego kodu UIKit do uruchomienia na macOS Catalina. Kod źródłowy dla obu może być teraz utrzymany w tym samym projekcie Xcode, umożliwiając dokonanie większości zmian tylko raz, co znacznie upraszcza pracę wymaganą do utrzymania i optymalizacji ewoluującego kodu.

Tworzenie lepszej obsługi dotyku/ myszki

Przeniesienie aplikacji z iPada na komputer Mac za pomocą Catalyst obejmuje sprawdzenie pola docelowego platformy w Xcode, które kompiluje kod dla komputera Mac. Praca za kulisami jest w dużej mierze obsługiwana przez Apple, zarówno wykorzystując pracę kompilatora w celu wygenerowania przenośnego kodu na jego architekturach sprzętowych, jak i nowe struktury w macOS Catalina napisane w celu wspierania UIKit jako natywnej struktury Mac.

Apple twierdzi, że gdy programiści dodają „Maca” jako cel w swoich projektach na iPada Xcode, w tym celu „dodano podstawowe funkcje pulpitu i okien Mac, a sterowanie dotykowe jest dostosowane do klawiatury i myszy. Niestandardowe elementy interfejsu użytkownika utworzone za pomocą kodu łączą się, Następnie możesz kontynuować wdrażanie funkcji w Xcode za pomocą interfejsów API UIKit, aby upewnić się, że aplikacja wygląda świetnie i działa bezproblemowo. ”

Firma wyjaśniła również, że Catalyst automatycznie dodaje obsługę Mac dla Preferencji systemowych, wprowadzania paska dotykowego, menu kontekstowych do edycji tekstu i zarządzania plikami. Zmiany specyficzne dla systemu operacyjnego dotyczą również takich funkcji, jak widok aktywności, widok podzielony, przeglądarka plików i arkusz formularza. Programiści muszą zrozumieć, w jaki sposób tworzyć interfejsy, które będą miały jakikolwiek sens na komputerze Mac. Apple zauważa, że ​​„konwencje systemu iOS, takie jak machnięcie, aby usunąć, polecenia arkusza akcji i elementy sterujące na dole ekranu, są zoptymalizowane pod kątem interakcji dotykowych na urządzeniu przenośnym,„ w przeciwieństwie do ”konwencji MacOS, takich jak dedykowane klawisze i skróty klawiaturowe, menu polecenia i elementy sterujące w górnej części okna muszą być zawsze zoptymalizowane pod kątem interakcji z klawiaturą, myszą i gładzikiem oraz oddzielnego wyświetlacza. ”

Wytyczne Human Interface firmy Apple szczegółowo opisują różne sposoby, w których konwencje Mac różnią się zasadniczo od systemu iOS, w tym układ aplikacji i konwencje nawigacji, które mogą być specyficzne dla typu i celu dostarczanej aplikacji. Deweloperzy mają więcej pracy niż tylko kliknięcie przycisku, ale jest ona znacznie mniejsza niż rozpoczęcie od zera na komputerze Mac lub praca nad przeniesieniem aplikacji mobilnej do ogólnej usługi internetowej dostępnej za pośrednictwem przeglądarki.

Część pracy, jaką wykonają programiści, aby dostosować swoje aplikacje na iPada do komputerów Mac, pomoże im także w dostarczaniu lepszych aplikacji na iPada, które będą potrafiły w pełni wykorzystać bardziej wyrafinowane środowisko oferowane przez iPadOS. Obejmuje to obsługę większego obszaru roboczego, umożliwiając jednoczesne korzystanie z wielu aplikacji korzystających z funkcji Podziel widok, Przesuwanie Obrazu, z interakcjami typu przeciągnij i upuść. Apple zaleca również, aby programiści dodawali obsługę skrótów klawiaturowych, których oczekują użytkownicy komputerów Mac, jednak będzie to także ulepszenie dla wszystkich użytkowników iPadów, którzy zdecydują się na użycie klawiatury.

Catalyst nie jest jednak pozycjonowany jako wyjątkowa przyszłość tworzenia wszystkich aplikacji na system Mac. Dzisiejsi programiści AppKit nie muszą się martwić, że wkrótce będą nazywani programistami starej daty. W rzeczywistości Apple kontynuuje ulepszanie aplikacji AppKit za pomocą różnych funkcji, w tym nowego SwiftUI. Zamiast tego, Catalyst ma na celu jedynie umożliwienie szerszemu światu programistów iIK UIKit zaprezentowania swojej pracy na komputerze Mac bez uczenia się wielu unikalnych interfejsów API, które od dawna były używane do tworzenia oprogramowania dla Maca.

To bardzo ważne dla małych zespołów pracujących nad projektem iOS, który nie może w pełni uzasadnić napisania od podstaw wersji aplikacji Mac. Jest to również ważne dla wewnętrznych programistów korporacyjnych, którzy tworzą serię niestandardowych aplikacji na iPady i chcieliby efektywnego udostępnienia tych produktów również użytkownikom komputerów Mac. Ogólnie rzecz biorąc, strategia Apple Catalyst obiecuje, że programiści będą bardziej produktywni w sposób, który zapewni szersze spektrum bardziej spójnych tytułów oprogramowania na platformach Apple.

Catalyst nie jest „emulacją”, co wiązałoby się z uruchomieniem kodu ARM na procesorze Mac, udającym chip iPad. Nie jest to również wymagany krok dla Apple, aby w przyszłości dostarczyć komputery Mac oparte na ARM. W rzeczywistości jest to coś odwrotnego, ponieważ umożliwia skompilowanie kodu UIKit, aby działał natywnie na procesorach Intela, które są stosowane w komputerach Mac.

Nie realizuje również uniwersalnej koncepcji „jednokrotnego zapisu, uruchomienia w dowolnym miejscu” Java VMs lub Androida, która hostuje kod bajtowy na maszynie wirtualnej na innym sprzęcie. Aplikacje Catalyst Mac to kod natywny; jest po prostu rozwijany z innym zestawem narzędzi, bardziej znanym programistom doświadczonym w pracy nad projektami na iOS.

Żeby była jasność, Catalyst nie jest narzędziem do tworzenia serwisów internetowych oraz do tworzenia rodzimych aplikacji Mac. To po prostu sposób na wykorzystanie faktu, że istnieje mnóstwo rodzimych aplikacji na iPada, napędzanych przez rzeczywistość, że w użyciu jest około 400 milionów iPadów. Natomiast w aktywnej zainstalowanej bazie jest „tylko” 100 milionów komputerów Mac i podobnie proporcjonalnie mniej programistów, którzy biegle budują oprogramowanie AppKit Mac.

Rozwój iPada jest wzmocniony przez fakt, że w użyciu jest znacznie więcej iPhone'ów. Potencjał wykorzystania istniejącej bazy programistów z doświadczeniem w kodowaniu UIKit do szybkiego tworzenia nowych tytułów Mac będzie znaczący. Zeszłego lata Upwork cytował UIKIt jako jedną z dwudziestu najszybciej rozwijających się umiejętności wśród freelancerów.

Catalyst przeniesie gry z iPada na Maca z rodzimą grafiką metalową

Gry są jednym z obszarów, w których można oczekiwać, że istniejące tytuły na iPada zrobią furrorę na komputerze Mac. Apple podkreślił pracę Gameloft, aby udostępnić swoją popularną grę wyścigową Asphalt 9 na Macu za pomocą Catalyst, stwierdzając, że zespół był w stanie dokonać początkowej zmiany w ciągu jednego dnia. Ponieważ nowoczesne gry na iPada nawiązują połączenia z Metalem w celu rysowania grafiki, Catalyst może wykorzystać Metal na komputerach Mac do renderowania skalowanej grafiki za pomocą bardziej wydajnych procesorów graficznych.

A wy co myślicie o tej nowej technologii programowania wydanej przez firmę Apple? Dajcie nam o tym znać na naszym Twitterze lub grupie opartej o aplikację Whatsapp pod nazwą iPhone.

Autor: Ewa Leder, Udostępnij: Facebook | Twitter, Data dodania: 09-06-2019 03:24

iPhone, blind system Dołącz

Jesteśmy również aktywni na aplikacji WhatsApp Jeśli chcecie z nami porozmawiać, podzielić się swoimi doświadczeniami oraz wiedzą to zapraszamy do dołączenia na grupy. Więcej informacji jak do nas dołączyć znajdziecie państwo w odnośniku poniżej.

Grupy WhatsApp

Poradniki W formie tekstowej

Aby przejść do poradnika, proszę kliknąć w dany odnośnik poniżej:

Podcasty w formie głosowej

Proszę wybrać interesujący Was podcast do odsłuchu z poniższej listy:

Programy do pobrania
Aby pobrać program, proszę kliknąć w dany odnośnik poniżej:
  1. AudaCity
  2. Zarządzanie chmurami
  3. Elten
  4. Firefox
  5. Balabolka portable
  6. Basilisk portable
  7. Firefox+webvisum
  8. FreeVideoFlipAndRotate
  9. Google Drive
  10. Kodi dla niewidomych
  11. MediaCreationTool
  12. Windows10Upgrade
  13. Onedrive
  14. pazera free audio extractor
  15. Setup-Dictate
  16. TapinRadio
  17. Radio Sure
  18. TeamViewer
  19. waltr
  20. winproductkey
  21. NVDA_2018
  22. revouninstaller
  23. iCloudSetup
  24. WhatsAppSetup Windows
  25. Kaspersky Internet Security 2019
  26. CDex

Copyright 2018 © by Madridista Realista. All rights reserved. Powered by blindiphone.pl